En sommar på Öland Dag 1

Jag vaknade på morgonen av fågelkvitter och en lätt bris som svepte sig som en tunn filt runt mitt ansikte. Solen sken in genom mitt öppna fönster och gardinen rörde sig i takt med vinden.

Det är dag 1 här på Öland. Efter en heldag med tågresande genom Sveriges landskap kom jag fram till Kårehamn, Öland sent på kvällen igår. Jag åt middag, gjorde en kvällsyoga för att sträcka ut mina stela muskler efter resan innan jag gick och lade mig i min säng.

Denna morgon bestämde jag mig för att ta det lugnt, äta frukost och bara njuta av att vara här. Jag gjorde i ordning en smörgås med te och gick ut och satte mig på verandan och njöt av fågelkvittret och de varma solstrålarna.

Mina föräldrar var redan vakna sedan länge. De hade börjat pyssla med huset, tagit ner fönster, fogade och målade. Jag passade på att ta några bilder på dem medan de arbetade. Sedan fortsatte jag med mitt.

Efter frukosten passade jag på att utnyttja att ett av de stora fönstren ut till verandan var nerplockat. Jag ställde upp mitt stativ och tog några bilder som ni kan se i det här inlägget. Jag tyckte det blev en så härlig ram av fönsterkarmarna. Jag använde mig själv som modell för att göra min vision till verklighet och jag tycker de blev riktigt bra! Vad tycker du?

Efter detta började vi göra i ordning oss för att åka in till Borgholm för att se på Sverigematchen mot Schweiz. Men jag berättar mer om det imorgon. Jag tänker att vi börjar lite lugnt med inläggen och bilderna. Jag har ju trotts allt semester!

Hoppas att ni har haft en underbar dag idag!

Petra Elisabeth

Follow me on: Facebook | Nouw | Instagram

Gillar

Kommentarer

sofiefriden
sofiefriden,
Vilka underbara bilder =)
nouw.com/sofiefriden
Tack så mycket! 😃
Emmaangelica
Emmaangelica,
vilka mysiga bilder! 😍
nouw.com/emmaangelica
PetraElisabeth,
Åh vilken idyll 😊. Ser ut som det ska göra på en semester med jobb, lantliv och glädje 😊. Skulle gärna vilja besöka Öland, då jag aldrig varit där.
www.saramadeleine.se
PetraElisabeth,
Tack! 😃 ja, det är nog det de flesta dagar består av. Jag gillar det verkligen! Du borde åka hit. Det är min första sommar här och jag har fallit huvudstupa för denna lilla ö 😃
My Lundgren ,
vad härligt! om 1,5 vecka blir det Öland för min del 😊
nouw.com/lillfoppan
PetraElisabeth,
Åh underbart! 😃 Ta en sväng förbi Kårehamn så får du se vart jag har min stuga 😊
Kamilla,
Underbart med frukost på verandan. Vem vet kanske blir det sväng över till Öland för oss när vi åker ner till mina föräldrar i Småland. Kram från mig.
kamillaskamera.com/
PetraElisabeth,
Ja, det var så mysigt! Stor kontrast från lägenheten i Stockholm haha 😊 Låter som en bra idé. Jagg säljer in Öland till alla för tillfället haha 😃