Veckans inlägg!

God kväll kära läsare!
Idag är det fredag och ni vet vad det innebär. Det är dags för veckans inlägg!

Jag har kommit i kontakt med många nya bloggar här på nouw.com denna vecka. Mycket är på grund av att det är så många som har vart med och deltagit i min "veckas blogg" tävling, vilket är extremt roligt! Är du inte med,klicka här.

Veckans inlägg!
När jag har vart runt på olika bloggar har jag insätt att det är många som är intresserade av hälsa och träning vilket jag tycker, jag som har valt att utbilda mig i hälsa, är otroligt positivt! Något som jag inte har sett dock är någon som talar om återhämtning och vila, för att maximera sin träning. Inte förrän jag kom i kontakt med detta inlägg som @emmakarlegrund skrev.

@emmakarlegrund skriver om vikten av återhämtning samt hur viktigt vila är ifall man vill få ut det mesta av sin träning. Precis som att kroppen behöver röra på sig, behöver den även tid för att bygga upp sig igen för att klara nästa träningspass. Hon visar även den ungefärliga vilan en person behöver efter olika träningspass.

Gå gärna in på hennes blogg och läs hela inlägget.

Jag vill dock påpeka att, ifall du är en vardagsmotionär och tränat ett par gånger i veckan, behöver du inte vara orolig för att bli övertränad. Detta är en risk som finns för elitidrottare eller de som tränar flera gånger om dagen. Dock är det viktigt att vila i hälsoperspektiv, speciellt att försöka få 8 timmars sömn per natt!

Hoppas att ni finner inspiration i detta inlägg.
Har du en träningsblogg eller har egna erfarenheter i detta ämne, skriv göra i kommentarsfältet!
Love! Petra Elisabeth.

Petra Elisabeth

Follow me on: Facebook | Nouw | Instagram

Gillar

Kommentarer